Voor pech in Nederland: 0800-0234435.
Voor pech in het buitenland: 0031-208512253.
Neemt u in geval van overlijden graag zo spoedig mogelijk contact op via WhatsApp (085‑0474793), de Webchat of telefonisch via: 088-2012600.
U kunt tijdens een lopend contract uw contract eenmalig laten overzetten naar een eerstegraads familielid: partner, ouders, schoonouders, kinderen, schoonzoons, schoondochters.
De kosten voor een contractovername bedragen €150,00. Deze kosten zullen automatisch bij de oude klant geïncasseerd worden na het doorvoeren van de contractovername. Het contract kan na overname niet meer worden terug gezet naar de oude klant.
Uw Leasecontract staat geregistreerd bij het Bureau Krediet Registratie (BKR). De nieuwe klant wordt aangemeld bij het BKR en de oude klant wordt afgemeld.
Eventuele schade of meer gereden kilometers moeten tussen de huidige en nieuwe klant onderling worden afgehandeld. Vanaf het moment van de overname is de nieuwe klant volledig verantwoordelijk voor eventuele schades of meer gereden kilometers. Reeds betaalde termijnen hoeven door de nieuwe klant niet meer te worden voldaan.
Nadat de auto op naam van de nieuwe klant is gezet, kan het gebeuren dat deze een bericht krijgt voor de wegenbelasting. Neemt u in dit geval contact met ons op. Wij zullen dit dan bij de Belastingdienst laten corrigeren.
Houdt u rekening met een verwerkingstermijn van 3-6 weken na ontvangst van alle documenten.
Standaard bedraagt het eigen risico € 450. U kunt ook kiezen voor een laag eigen risico van € 225. De Private Lease-termijn is hetzelfde voor iedereen, ongeacht leeftijd of schadevrije jaren. Eigen risico bij ruitschade (vervanging) bedraagt € 68,-. Ruitschade welke te repareren is middels harsinjectie kost u geen eigen risico.
Alleen personen die in het bezit zijn van een voor het voertuig geldig rijbewijs mogen het voertuig besturen. Daarbij geldt natuurlijk wel dat de bestuurder wettelijk bevoegd en in staat moet zijn het voertuig te besturen. Gezinsleden mogen zonder uw uitdrukkelijke goedkeuring gebruikmaken van uw Private Lease-auto. Het is alleen toegestaan uw Private Lease-auto uit te lenen aan niet-gezinsleden als u daarvoor persoonlijk goedkeuring heeft verleend. Dit mag alleen wanneer het besturen door een niet gezinslid in het belang is van u, of van uw gezinsleden en alleen voor ritten in Nederland. Voor het uitlenen van uw Private Lease-auto mag u nooit geld vragen. Alle bestuurders houden zich aan de voorwaarden van het leasecontract.
De spelregels voor uw Private Lease-auto vind u in de Bestuurdershandleiding, welke te vinden is onderaan deze website onder het kopje ‘Documenten’. In deze handleiding leest u precies waar u met een nieuwe Private Lease-auto op moet letten. U krijgt hier informatie over wat er wel en niet is toegestaan.
Extra kosten van rechtswege worden aan u doorbelast door het verhogen van de maandtermijn. Denk hierbij aan aanpassingen in de BTW, houderschapsbelasting (wegenbelasting) of verzekeringsverhogingen. Verdere onvoorziene kosten die wij uit ervaring kennen, zijn kosten door extreme slijtage aan banden of onderdelen door verkeerd of buitenproportioneel gebruik van de auto. Deze kunnen bijvoorbeeld ontstaan door regelmatig te hard optrekken, te hard remmen, verkeerd schakelen, veel met hoge toeren rijden of te hard door de bocht gaan. In het geval van meerkilometers zullen deze met u worden verrekend tegen het tarief van €0,06 incl. btw per kilometer.
Private Lease heeft het recht om het maandbedrag aan te passen indien er premieverhogingen zijn en er wettelijke wijzigingen plaatsvinden. Denk hierbij aan landelijke/provinciale verhoging van de wegenbelasting, verhoging assurantiebelasting of BTW aanpassing.
Via de inlogpagina van Mijn Private Lease kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen. Is uw inlogprobleem hiermee nog niet opgelost, dan kunt u een contact met ons opnemen via WhatsApp (085‑0474793) of via de Webchat.
Uw Mijn Private Lease is de omgeving waar alles staat over uw auto en contract. De gegevens zijn ongeveer een maand na activatie van uw contract volledig en correct zichtbaar in de online omgeving. Als u iets wilt wijzigen binnen uw contract is dit de plek om dat te doen. Doorgegeven wijzigingen zijn ongeveer een week na de melding zichtbaar in de online omgeving.